ויצמן על הבחירות: "איך אדם קם בבוקר מתפלל ושקט עם זה שהוא מלשין?""

ארי וידר 4 Comment on ויצמן על הבחירות: "איך אדם קם בבוקר מתפלל ושקט עם זה שהוא מלשין?""

"המחלוקות הללו הביאו לפגיעה בחינוך ילדי ישראל – עדיף לשלם מחיר ולא להגיע למחלוקת הללו" כך אומר חבר מועצת העיר ירושלים יוחנן ויצמן בראיון ל'מהדורה המרכזית' | האזינו לראיון

צילום: פלאש 90
12:51
28.04.24
נתי שולמן No Comments on הגאון הרב אברהם יוסף בדברים נוקבים: "נשיאה בעול היא הדדית"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

חבר מועצת עיריית ירושלים יוחנן ויצמן התראיין היום (רביעי) ל'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן. ויצמן שוחח על יחסי הכוחות בין דגל התורה לאגודת ישראל. המחלוקות שהביאו לפגיעה בחינוך ומה יקרה ביום הבחירות.

השבת ויחסי חרדים חילוניים: אני לא יודע מה כוונת ראשי הערים כאן לגבי צביון העיר. זה הזמן לקרוא לכולם להתאחד בירושלים. נניח שלקראת הסיבוב השני, מי שייתן לנו בנושא יהדות נלך איתו.

ברקת וגור: אם היינו יודעים שמעמד שיתמך על ידי הציבור החרדי, ינצח היינו תומכים בו. הפילוג אצל הליטאים גרם לנו להבין שהם לא ינצחו. אם כלל הציבור החרדי היה תומך בליאון הוא היה מנצח. פולק הציע לנו להוריד את מועמדות של אפשטיין תמורת כניסה לקוליציה ויחס שיוויוני. אני נפגשתי עם דגל התורה, אבל אמרו לי שאין על מה לדבר.

לפי דבריך, הייתם חייבים לתמוך בליאון, היום אל תתמכו בדייטש כי אין לו סיכוי: כרגע אין מי שינצח בסיבוב הראשון. אם היינו יודעים שיש מעמד אחד שכולם סביבו היינו תומכים. ודייטש כרגע מצליח להביא הרבה קולות.

הבחירות: יתכן שמעז ייצא מתוק. אבל יש כאן פגיעה בחינוך, אנשים מדברים כנגד גדולי ישראל ומחלוקת. עדיף לשלם מחיר ולא להגיע למחלוקת.

המחלוקות: אפשר לשבת בבית ולומר שאני מאוד רוצה שלא יהיה מחלוקת. יהודי ירא שמיים ומתפלל ואח"כ שקט להלשין זה עצוב מאוד. יש לנו בעייה כאן.

דגל התורה: בתשמ"ט קיבלה אגודה כמו דגל והיה להם שלושה מנדטים והיא הייתה לעולם. לפני חמש שנים באה דגל וביקשה לשנות. ואז עשינו הסכם שבעלז יושבת מהאו"ם ודייטש באצילותו הסכים להתפטר. התנינו שרשימה אחרת לא תוריד מנדטים וכן קרה.

האזינו לראיון:

צילום: פלאש 90


4 תגובות

מיין תגובות
  1. 4

    תמיד גור עם הפטרונות הזו אם אתם נגד מחלוקת למה אתם מציגים ותומכים במועמד בלי לשאול ולקבל הסכמה ברורה מכל הנוגעים בדבר. קודם כל מציגים וקובעים עובדה ואח"כ מי שלא מתיישר איתם זה נקרא שהוא בעל מחלוקת. אדרבה תוותרו תעמדו מהצד ותתנו לאחרים את הדעה וההחלטה ואז לא יהיה מחלוקת…

    1. לא קיבלו הסכמה משס ומדגל אלא קבעו עובדה ועכשיו כולם צריכים לעמוד מאחוריהם. כמו בכל הדברים והמאבקים על שבת וכדו' למה לא עושים בשיתוף…